Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.08.2010 08:40 - Бели нарциси
Автор: smirena Категория: Хоби   
Прочетен: 3635 Коментари: 7 Гласове:
4



Красимира  Трифонова е една от малко известните български поетеси.Родена е в гр. Нова Загора,завършила е Великотърновския университет ""Св.Св. Кирил и Методий"".Не зная точно колко стихосбирки е издала.Познати са ми ""Болка и любов"",
""Огнена стихия"",както и ""Бели нарциси"",издадена през 1994 г.


                                                   *  *   *


     Бели нарциси
                                 плачат в нощта.
     В ситни стъпчици
                                       дъхът им се чува.
     Тази нощ
                                  пак целува ги 
                                                                нежно дъждът.
     И няма ръце да ги помилува.
     Бели нарциси греят в дъжда.

     Бели огнища рисуват.

     Жадна за ласка е обичта.
     И да няма ръце - 
                                           ще  ги  сънува.

     Бели  нарциси  светят в дъжда.

 

Кр. Трифонова  1994г.



    
 



Тагове:   нарциси,


Гласувай:
4



Следващ постинг
Предишен постинг

1. mamas - Колко съм излишна и сама, Господи (Красимира Трифонова)
12.08.2010 09:41
Не мога повече
да я играя
тая игра...
Като вълци
в живота си
да се плячкосваме -
докато остане един
или една...
Не за това съм създадена, Господи! -
Тръгнах да срещна деня.
С обичта си -
цветя да засаждам...
Как да засаждаш
в капана цветя!?...

От стихосбирката "Огнена стихия", 1993г.

Запознах се с Красимира на 19 май 1994г. на една среща на поети по повод 24 май (тъкмо беше излязла първата ми книга) - припомних си го от автографите на книгите и "Болка и любов" и "Огнена стихия". Тогава тя беше учителка в Ямбол. Всъщност не съм я виждала повече и не зная каква е съдбата и, но от стиховете съдя, че душата и наистина е "огнена стихия".

Поздравления за постинга!
цитирай
2. smirena - Благодаря за поздравленията.
12.08.2010 14:15
Напоследък съм се зачела в разни стари стихосбирки,но ти сега ми напомняш за още една чудесна Ямболска поетеса - Силвия Шишкова.
цитирай
3. mamas - И с нея се познаваме.
13.08.2010 00:30
smirena написа:
Напоследък съм се зачела в разни стари стихосбирки,но ти сега ми напомняш за още една чудесна Ямболска поетеса - Силвия Шишкова.


Правила съм поетична вечер с ученици с нейни стихове от книгата "Да се помолим за любов"

Да се помолим за любов
дори обезверени,
когато сива пустота
се вмъкне в нас и стене.
Когато сме сами в света
и болката не спира...
Да се помолим за любов
най-истинска и жива.

Да се помолим за любов,
когато ни намразят,
когато няма светлина
и търсим, но напразно
или когато грях и страх
в душите ни се впиват.
Да се помолим за любов
голяма и красива.

Да се помолим в този час
духовно да възкръснем -
преди да ни обвие мрак,
преди да стане късно.
Да се помолим в този миг,
в течащата минута.
Молитва щом е за любов -
тя винаги е чута.

Силвия Шишкова
цитирай
4. smirena - Благодаря ти,че намери това това прекрасно стихотворение!
13.08.2010 09:26
Аз имам друга нейна книжка,която също е много добра - ''Свят от музика''.
цитирай
5. mamas - И тази я имам :)
14.08.2010 10:10
smirena написа:
Аз имам друга нейна книжка,която също е много добра - ''Свят от музика''.


Хубав ден ти желая!
цитирай
6. thefaceoftheshadow - Красив стих!
21.08.2010 20:07
Някак ми напомня на есента, която идва все по-бързо... Поздрави!
цитирай
7. анонимен - WLdMriSXmscBgkgaARq
31.05.2011 18:32
IHMHi1 , [url=http://bnusuhzjirym.com/]bnusuhzjirym[/url], [link=http://vbbgrzcoutsp.com/]vbbgrzcoutsp[/link], http://rlrxzlfyqezo.com/
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: smirena
Категория: Хоби
Прочетен: 238361
Постинги: 63
Коментари: 319
Гласове: 637
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930